Jak wyeliminowanie warzyw pomogło mi odzyskać energię i poprawić zdrowie? // Nietolerancje pokarmowe.

Jak wyeliminowanie warzyw pomogło mi odzyskać energię i poprawić zdrowie? // Nietolerancje pokarmowe.
Ten wpis miał pojawić się już dawno, ale żeby nabrał więcej wartości – i ja potrzebowałam nieco czasu, żeby z czystym sumieniem go opublikować. Obecnie jestem już dawno po całym „procesie” i zupełnie zmieniłam dietę /jem już warzywka ♥/, ale informacje są aktualne. :)
 
Dzisiaj na blogu o testach na nietolerancje pokarmowe i reklama z serca – a ponieważ polecam tylko to, w co wierzę i co sprawdziłam sama na sobie – jest wyjątkowo wartościowa.
 
W listopadzie zeszłego roku zrobiłam test na nietolerancje pokarmowe w Instytucie Mikroekologii. Chciałam troszkę sprawdzić o co tyle szumu i zgłębić temat. Przy okazji czułam, że mam mniej sił i choć wiedziałam, że to stres i zbyt mało snu – uznałam, że co jak co, ale jedzenie i jelita mają olbrzymi wpływ na moje samopoczucie.
 

Wyeliminowałam większość warzyw, jajka, nabiał, gluten i tak naprawdę wszystko, co wyszło mi w teście ImuPro.

Brzmi ciekawie – no bo jak to, warzywa?

Warzywka
Warzywka
Takie zdrowe, właściwie poza pestycydami i zanieczyszczeniami ciężko im cokolwiek zarzucić (w odróżnieniu do nabiału czy mięsa, które na pierwszy rzut oka mogą się wydawać średnim wyborem).
A tu – i marchewka, i cukinia, i czosnek, i cebula…i brokuły. Długo by wymieniać, ale z teście ImuPro100 (basic) wyszło, że z warzyw pozostaje mi „złota” piątka: burak, szpinak, jarmuż, kalarepa i oliwki. 
 
Eeee?
 
Tak, też byłam nieco przerażona, bo jako roślinożerca (oznacza to, że większość mojego jadłospisu odkąd pamiętam stanowiły warzywa i owoce) czułam się jakby ktoś chciał odwrócić o 180 stopni mój żywieniowy światopogląd. No bo jak to, że niby warzywa mi zabierają energię?
Jakaś bzdura…
 
No, ale żeby nie było tak kolorowo, to wyszły mi jajka, nabiał, większość zbóż, ryż, ziemniaki. Zostało mi proso, kukurydza, mogłam jeść też amarantus i bataty. Niestety to jajka wyszły mi z numerkiem 4, co oznacza najwyższy poziom alergii.
 
Dodam, że jajka wówczas stanowiły dosyć istotny element mojej diety (obecnie jestem na diecie roślinnej), więc musiałam opracować nową strategię. Ułożyłam sobie pierwszy raz w życiu dietę bazującą na zasadzie rotacji (więcej możesz czytać o tym na stronce dietaeliminacyjna.pl ), czyli poza eliminacją wszystkich produktów, na które miałam reakcję, pozostałe produkty z poszczególnych grup pokarmów jadłam w odpowiedniej kolejności.
 
Jednego dnia głównym źródłem węglowodanów była np. kasza jaglana, kolejnego ziemniak, następnego amarantus a ostatniego kukurydza. I znowu – kasza jaglana, ziemniak/batat, amarantus, komosa.
Cała rotacja zamykała się w 4 dniach. Rotowałam zboża, warzywa, owoce, orzechy/nasiona oraz mięso/ryby. Nie było łatwo, ale dosyć szybko załapałam jak się z tym organizować zwłaszcza, że efekty przyszły błyskawicznie.
 
Załączam skan moich wyników. :)
Wyniki Instytut Mikroekologii - Dorota
Wyniki Instytut Mikroekologii – Dorota
 
Nie ukrywam, że początkowo byłam sceptyczna, jednak efekty, które pojawiły się szybko mówiły same za siebie. Pierwsze czego nie dało się nie zauważyć – wzrost energii i siły.

Do listopada zeszłego roku myślałam, że mój organizm ma chwilowy brak powera do treningów z różnych powodów – mało snu, więcej stresu, troszkę zbyt dużo pracy i siedzenia przed monitorem.

Okazało się, że po tygodniu na protokole wykluczającym wszystkie produkty, na które miałam nietolerancję zrobiłam najlepszy trening biegowy w przeciągu 2 lat (nogi same mnie niosły) mimo, że nie trenowałam biegania parę miesięcy.
 
Brzmi nieprawdopodobnie i  ja sama nie mogłam w to uwierzyć. :) To nie mogło być placebo i to nie mogła być „ściema”. Inne efekty to znaczna poprawa komfortu trawienia i zero ospałości. Nic mi się nie wydawało – to naprawdę działało. Poczułam, że dosłownie „odblokowałam energię” jakkolwiek by to nie brzmiało.
 
Jednocześnie zaznaczam, że testy i dietę eliminacyjną opartą na badaniu ImuPro można podpierać wynikami badań naukowych [1-7] i studium wielu przypadków, którym testy pomogły. To nie jest badanie typu „badanie żywej kropli krwi”.
 
Testy krwi
 
 
Test na nietolerancję pokarmową to jeden z elementów, które polecam brać pod uwagę jeśli nie wiesz już co się dzieje, a Twoja dieta jest odpowiednia (czytaj tutaj co to znaczy). Innymi elementami są oczywiście czynniki środowiskowe, w tym stres i Twoja aktywność fizyczna.
 
Nie planuję polecać ich wszystkim, bo zwyczajnie uważam, że nie wszyscy będą z nich korzystać /zwłaszcza, jeśli ich dieta obecnie nie jest właściwa/.
 
IM
 
 
Z doświadczenia swojego i innych dodam – eliminacja produktów, na które wykazujesz nietolerancję (jeśli takie są) może okazać się remedium nie tylko na brak energii czy problemy trawienne. Skoro wiemy już doskonale, że „wszystko zaczyna się od jelit” – drastyczną poprawę można odnotować w AZS i innych olbrzymich problemach skórnych, depresji a nawet problemem zajścia w ciążę. Warto przed tym krokiem upewnić się, że nasza dieta jest zbilansowana i problemy nie wynikają ze „zwykłych” niedoborów.
 
O tym, na jakiej zasadzie działają eliminacje pokarmów w kolejnym wpisie dotyczącym testów. :)
 
Jeśli zdecydujesz się na wykonanie testów – będzie mi miło, jeśli skorzystać z kuponu:
dieta sportowca”  – daj mi znać, a otrzymasz ode mnie gratis w postaci jednorazowej konsultacji. :)

 
Jeśli chcesz naprawić swoją dietę już teraz i zbilansować ją sam z moją pomocą?
Kup teraz!
Kup teraz! <3

 

Możesz zdecydować się w tym momencie na mojego ebooka. Opisałam w nim jak zbilansować dietę paleo w mądry sposób – 1. aby było wszystko, czego potrzeba, 2. aby nie było za mało węglowodanów i żebyś miał odpowiedni poziom energii, 3. aby nie zwariować na diecie. :) 
 
Psst. Po zapisaniu się na newsletter otrzymujesz 20% zniżki. :)
 
 

Badanka: 
 
1. Migreny: http://cep.sagepub.com/content/30/7/829.abstract
2. Migreny, IBS: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23216231 – „average reduction of migraine attacks and migraine days by 44% and a reduction of IBS symptoms by 42%”
3. Otyłość: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18072008 – „significant correlation between obesity, elevated IgG antibodies and inflammation”
4. Nieswoiste choroby zapalne jelit: Clinical relevance of IgG antibodies against food antigen in Crohn’s Disease – A double blind cross over diet intervention study S. Bentz, M. Hausmann, S. Paul, W. Falk, F. Obermeier, J. Schölmerich, G. Rogler
5. Wybrane jednostki chorobowe: Alergia pokarmowa IgG-zależna i jej znaczenie w wybranych jednostkach chorobowych; M.Frank, I.Ignyś, M.Gałęcka, P.Szachta Pediatria Polska 88 ( 2 0 1 3 ) 2 5 2 – 2 5 7
6. Atopowe zapalenie skóry: Relation between IgG antibodies to foods and IgE antibodies to milk, egg, cat, dog and/or mite in a cross-sectional study. Eysink et al. Clinical and experimental allergy : journal of the British Society for Allergy and Clinical Immunology 1999 
7. IBS: Drisko J, Bischoff B, Hall M, McCallum R. Treating irritable bowel syndrome with a food elimination diet followed by food challenge and probiotics. Journal of the American College of Nutrition 
 
 
Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Posiłki potreningowe – przepisy

Posiłki potreningowe – przepisy

Jesteś biegaczem? Trenujesz wytrzymałościowo / eksplozywnie / interwałowo? Zapomnij o tym, że po treningu liczy się „tylko białko”. Jeśli chcesz się właściwie regenerować to węglowodany muszą wieść prym, zwłaszcza w pierwszym posiłku po treningu. Decyduje o tym prosty mechanizm – glikogen, czyli węglowodany upakowane w […]

5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz

5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz

  Woda z cytryną!   Jeden z najstarszych i najpopularniejszych „nawyków”, które kojarzą nam się ze zdrowym rozpoczęciem dnia, dobrym nawykiem, który wspomaga nasze cele żywieniowe. :) I prawidłowo! Dzisiaj o tym, dlaczego warto pić rano wodę z cytryną. :) Dla jasności, o co chodzi […]



2 thoughts on “Jak wyeliminowanie warzyw pomogło mi odzyskać energię i poprawić zdrowie? // Nietolerancje pokarmowe.”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *