„Detox” po Świętach – nie wierz w cuda, ale spróbuj tego.

„Detox” po Świętach – nie wierz w cuda, ale spróbuj tego.
!!!DETOX PO ŚWIĘTACH! Alert, alert, wyrzuty sumienia <mode_on>, milion kcal za dużo, bolibrzuchol, alesięprzejadłem!!! 
 

Słowo detox to oczywiście małe wyolbrzymienie i raczej nakierowanie na temat aniżeli praktyka. A my tu tylko o praktyce, więc czytaj dalej. :) O detoxie już pisałam, więc krótko i na temat – jak chcesz „detox”, to jedz zdrowo cały czas. Możesz ew. przejść na witariankę na chwilę, ale upewnij się wtedy, że jesz tyle kalorii, aby zaspokoić swoje zapotrzebowanie. Nie o to jednak chodzi.
 

Chill. :) Nic się nie zawaliło. Wszystko w porzo.

 
3 dni Świąteczne „jedzenia” to jedno. Co innego to „resztki”, które możesz dojadać dosłownie do końca roku. 
 
Po 1-3 dniach jedzenia innego niż zwykle pewnie sam masz go dosyć i wolisz wrócić do swoich zwyczajów żywieniowych. Nie chodzi o to, że ważysz milion kilo więcej. Jeśli tak jest, to przypomnij sobie TEN wpis. To woda, jedzonko w brzuchu i ewentualnie glikogen w mięśniach. Jeśli czujesz się spuchnięty, koniecznie zapoznaj się z tym (kliknij tutaj, aby poznać moją historię w temacie) i zobacz czy nie masz nietolerancji pokarmowych.
 
No dobra, ale jedzenia wyrzucać nie ma co – raz, że to nie jest najlepszy dla środowiska nawyk (wręcz paskudny) /na świecie marnuje się 1/3 produkowanej żywności/, dwa – nie po to się narobiłeś/Twoja mama/Twoja ciocia i babcia – żeby to teraz lądowało w koszu.
 
  1.  Zacznij dzień swoim normalnym, tradycyjnym śniadaniem.

  2. Obiad zjedz wielkości tradycyjnego obiadu wykorzystując to, co Ci zostało. Jeśli zostało Ci dużo, to nie gotuj dodatkowo ziemniaków. Luzik, pewnie najesz się i bez nich. :)

  3. Lekka kolacja niech składa się z warzyw, porcji białka i jeszcze raz – warzyw. Może być kawałek ryby po grecku / galaretka / bigos. 

 

Jeśli posiadówki świąteczne i poświąteczne (czyt. dojadanie) za Tobą – wystarczy, że wrócisz na swoją dietę. Już się najadłeś, więc nie powinno być to problematyczne. :)
 
  1. Rozpocznij dzień 2 szklankami wody. Dodaj do niej cytryny dla dodatkowych korzyści! :) -> kliknij tutaj

  2. Ugotuj owsiankę lub jaglankę / przygotuj lekką jajecznicę / przygotuj owoce i zjedz swoje tradycyjne śniadanie.

  3. Na przekąskę zamiast ciast i ciastek weź owocka oraz garść orzechów/bakalii.

  4. Na obiad podaj coś prostego i lekkiego. Po Świątecznym jedzeniu przyda się też coś, co ma mniej tłuszczu. Przygotuj ryż z surowymi warzywami posypanymi pestkami dyni.

    Dodaj do niego gotowane/pieczone mięso lub rybę.

    Świetnym pomysłem będzie także przygotowanie zupełnie wegańskiego dania, którego dawno lub nigdy nie jadłeś – podduś cukinię lub bakłażana, dodaj ciecierzycę i przyprawy. Danie gotowe, nic więcej nie potrzeba. :) 

  5. Kolacji nie oddawaj wrogowi, tylko zjedz coś równie lekkiego. Może być to sałatka z jajkiem lub rybą. Dobrym pomysłem jest lekka warzywna zupa krem – z kaszą lub warzywami.

    Nie szalej, ale bądź pewny, że dostarczasz maksimum zdrowia w każdym posiłku.

 
W tym okresie warto podkręcić w diecie ilość błonnika – dużo się o nim gadało, teraz trochę rzadziej, dlatego przypominam.
Zjadając więcej błonnika raz, że się szybciej najesz /warzywka/, dwa – szybciej pozbędziesz się tego, co ewentualnie jeszcze siedzi w Twoim układzie pokarmowym.
 

Pamiętaj proszę, aby pić dużo wody! :) 

Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Posiłki potreningowe – przepisy

Posiłki potreningowe – przepisy

Jesteś biegaczem? Trenujesz wytrzymałościowo / eksplozywnie / interwałowo? Zapomnij o tym, że po treningu liczy się „tylko białko”. Jeśli chcesz się właściwie regenerować to węglowodany muszą wieść prym, zwłaszcza w pierwszym posiłku po treningu. Decyduje o tym prosty mechanizm – glikogen, czyli węglowodany upakowane w […]

5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz

5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz

  Woda z cytryną!   Jeden z najstarszych i najpopularniejszych „nawyków”, które kojarzą nam się ze zdrowym rozpoczęciem dnia, dobrym nawykiem, który wspomaga nasze cele żywieniowe. :) I prawidłowo! Dzisiaj o tym, dlaczego warto pić rano wodę z cytryną. :) Dla jasności, o co chodzi […]



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *