Nie masz czasu na zdrowe jedzenie? Problem zniknie, jeśli zastosujesz pierwszą z tych 7 rad!

Nie masz czasu na zdrowe jedzenie? Problem zniknie, jeśli zastosujesz pierwszą z tych 7 rad!
„Nie mam czasu odżywiać się zdrowo” to tekst, który słyszy się wszędzie. Ciężko zrozumieć mi punkt widzenia takiej osoby, podczas gdy sama spędzam maks 15 minut na przygotowanie posiłku lub zwyczajnie wiem, gdzie zjeść poza domem. To nie jest trudne i parę osób powiedziało mi już, że po przejściu na dietę zaskoczyło ich jak prostota może być smaczna i …ekonomiczna czasowo. :)
 
 
Dzisiaj w paru punktach o tym, jak nie szukać wymówek, a znajdować rozwiązania! :)
 
  1. Jedz prosto. 

 
Ten punkt tak naprawdę to podstawa podstaw i rozwiązuje problem u osób, które mówią, że nie mają czasu zdrowo jeść.
 
A „niezdrowo” już tak?
 

  • Godzinne stanie przy garach
  • Milion posiłków
  • Wymyślne produkty, które trzeba szukać w różnych sklepach
  • Skomplikowane przepisy
  • itd. itd….
To kojarzy się – mylnie – ze zdrowym jedzeniem. 

 

Czy gotując „niezdrowo” nie poświęcasz czasu na przygotowywanie posiłków? 

(nie przepadam za kategoryzowaniem jedzenia w sposób „zdrowy/niezdrowy”, ale w tym przypadku obrazuje to myśl)

 
Jeśli nie masz czasu na gotowanie – czytaj dalej.
 
 

Jeść prosto, czyli wykorzystywać podstawowe znane nam składniki, z których można przygotować bardzo prosto i szybko zbilansowany posiłek. O źródłach węglowodanów pisałam TUTAJ, o tłuszczach TUTAJ, a o białku TUTAJ.

 

Chwyć ryż/kaszę/płatki, podczas gotowania przygotuj /surowo/gotowane/podduszone na patelni) warzywa i dodatki – dobrej jakości mięso lub po prostu dorzuć strączków do warzyw i …poczekaj jakieś 15 minut. Dodaj dobrej jakości tłuszcz i gotowe.
Ile zajmuje przygotowanie takiego posiłku?
Możesz śmiało przygotować 2 obiady jednego dnia.
 
  1. Upraszczaj sobie dania. 

Płatki owsiane zalewaj wieczorem wrzątkiem, ryż/kaszę gotuj w podwójnej porcji, mięso gotuj/duś zamiast piec.
Miksuj parę składników jak nie masz czasu na wymyślne drugie śniadania. Rób pasty, w których znajdzie się i tłuszcz, i białko. Na drugie śniadanie weź owoc, bakalie, bogate smoothie itd.
 
Możesz chodzić z pojemnikami /chociażby do pracy/, a jedzenie obiadowe przygotowywać w 3x w tygodniu.
 
Nie musisz być amaro na co dzień.  - wymyślne gotowanie zostaw na weekend
Nie musisz być amaro na co dzień – wymyślne gotowanie zostaw na weekend!

 

  1. Znajdź w pobliżu miejsca, w których możesz coś zjeść. 

 
Jeśli mieszkasz w większym mieście nie powinno być to problemem. Są miejsca, w których możesz zjeść zdrowo – najczęściej wegańskie i oznaczające się bezglutenowymi daniami. Jeśli ciężko Ci znaleźć – poszukaj w grupach na facebooku / na pewno znajdziesz bez problemu. :)
 
W Poznaniu, w którym mieszkam jest mnóstwo miejsc, w których bez problemu znajduję coś bardzo smacznego i złożonego z prostych, wartościowych składników.
 
Jeśli mieszkasz w mniejszym mieście lub małej miejscowości – postaraj się znaleźć proste zestawienia produktów, które znajdziesz w dowolnym markecie. 
 
  1. Jedz 3-4 posiłki do syta.

     


    Jeśli do tej pory podjadałeś cały dzień i jest to możliwe – spróbuj zwiększyć posiłki i jeść 3-4 w ciągu dnia. To zaoszczędzi Twój czas. :)

  2.  Skorzystaj z produktów, które umieściłam na liście bezpiecznych przetworzonych produktów, które znajdziesz niemal wszędzie.


    Kliknij tutaj
    . Jak zupełnie nie wiesz co zjeść, nie masz ze sobą jedzenia, obok masz jedynie jeden sklep.

  3. Miej przy sobie 2 owoce.

    Wracasz do domu, ale czujesz, że najchętniej skręciłbyś do „maka”, żeby zagłuszyć głód? Jeśli w torbie/torebce będą 2 banany, możesz spokojnie przetrwać to i wrócić do domu na normalny posiłek. Nie dopuszczaj do tego, aby być głodnym, bo wtedy zdecydowanie łatwiej ulec Ci pokusie „chamskiego żarcia”. ;)

     

     

    2 owoce pod ręką
    2 owoce pod ręką

     

  4. Przyzwyczaj się do tego.

Nawyki, nawyki, nawyki. Im szybciej wprowadzisz powyższe rady, tym szybciej odnajdziesz się w tym, jak jedzenie zdrowe może opierać się na zasadzie: wyjmij i wymieszaj. Prosto, szybko i zdrowo. :)

 

Samego zdrowia, Kochani! ♥

 
 
 
Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Posiłki potreningowe – przepisy

Posiłki potreningowe – przepisy

Jesteś biegaczem? Trenujesz wytrzymałościowo / eksplozywnie / interwałowo? Zapomnij o tym, że po treningu liczy się „tylko białko”. Jeśli chcesz się właściwie regenerować to węglowodany muszą wieść prym, zwłaszcza w pierwszym posiłku po treningu. Decyduje o tym prosty mechanizm – glikogen, czyli węglowodany upakowane w […]

5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz

5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz

  Woda z cytryną!   Jeden z najstarszych i najpopularniejszych „nawyków”, które kojarzą nam się ze zdrowym rozpoczęciem dnia, dobrym nawykiem, który wspomaga nasze cele żywieniowe. :) I prawidłowo! Dzisiaj o tym, dlaczego warto pić rano wodę z cytryną. :) Dla jasności, o co chodzi […]



2 thoughts on “Nie masz czasu na zdrowe jedzenie? Problem zniknie, jeśli zastosujesz pierwszą z tych 7 rad!”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *