Nie będziesz musiał rezygnować ze zdrowej diety, jeśli zrobisz te BEZ-pierniczki. ♥

Nie będziesz musiał rezygnować ze zdrowej diety, jeśli zrobisz te BEZ-pierniczki. ♥
Halo, halo, dzień dobry! Okres grudniowych wypieków przed nami! Dzisiaj mam dla Was przepis na BEZ-pierniczki, czyli oczywiście bezglutenowe, bezcukrowe, beznabiałowe i wegańskie (opcja bez miodu). :) 
 

Po co to? Po to, aby każdy z Was mógł je spróbować – niezależnie od rodzaju diety, którą stosuje. ;) Pasują też świetnie pod dietę paleo ze zbożami, o której więcej piszę w ebooku. 

Także przepis dla wszystkich! Spróbujcie jeszcze przed Świętami. :)

Składniki:

  • 4 łyżki oleju kokosowego 
  • 3-5 łyżek miodu / słodu lub 3-4 garści namoczonych zblendowanych daktyli
  • 2,5 szklanki mąki: 1,5 szkl. mąki gryczanej + 0,5 szkl. mąki ryżowej + 0,5 szkl. mąki z ziemniaczanej/kukurydzianej/kokosowej
  • 2 łyżeczki imbiru mielonego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • szczypta soli i pieprzu
Bez-pierniczki
Bez-pierniczki

Przygotowanie:

  1. Rozgrzać piekarnik do 180st. C.
  2. Przygotować dwie duże blachy i papier do pieczenia.
  3. Olej kokosowy zmiksować z miodem/daktylami, dodawać przyprawy.
  4. Mieszać miksturę drewnianą łyżką, dodawać powoli mąki. Mieszać. Jak masa zrobi się bardzo gęsta – użyć rąk do wyrobienia ciasta. Tutaj koniecznie trzeba wyczuć, czy ciasto jest odpowiednio lepkie – nie za suche, nie za mokre. W razie potrzeby – dosypać troszkę mąki gryczanej lub dodać odrobinkę (ostrożnie) wody.
  5. Uformować dwie kule.
  6. Wałkować ciasto na cienko (można użyć do tego 2 arkuszy papieru do pieczenia i wałkować ciasto, które znajduje się pomiędzy nimi aby nie przywierało).
  7. Wycinać ciastka i przekładać na blaszkę wyłożoną papierem.
  8. Piec około 11 minut do momentu zarumienienia. Wystudzić. :)
 

Smacznego! ♥

Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Posiłki potreningowe – przepisy

Posiłki potreningowe – przepisy

Jesteś biegaczem? Trenujesz wytrzymałościowo / eksplozywnie / interwałowo? Zapomnij o tym, że po treningu liczy się „tylko białko”. Jeśli chcesz się właściwie regenerować to węglowodany muszą wieść prym, zwłaszcza w pierwszym posiłku po treningu. Decyduje o tym prosty mechanizm – glikogen, czyli węglowodany upakowane w […]

5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz

5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz

  Woda z cytryną!   Jeden z najstarszych i najpopularniejszych „nawyków”, które kojarzą nam się ze zdrowym rozpoczęciem dnia, dobrym nawykiem, który wspomaga nasze cele żywieniowe. :) I prawidłowo! Dzisiaj o tym, dlaczego warto pić rano wodę z cytryną. :) Dla jasności, o co chodzi […]



2 thoughts on “Nie będziesz musiał rezygnować ze zdrowej diety, jeśli zrobisz te BEZ-pierniczki. ♥”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *