Nie będziesz musiał rezygnować ze zdrowej diety, jeśli zrobisz te BEZ-pierniczki. ♥

Nie będziesz musiał rezygnować ze zdrowej diety, jeśli zrobisz te BEZ-pierniczki. ♥
Halo, halo, dzień dobry! Okres grudniowych wypieków przed nami! Dzisiaj mam dla Was przepis na BEZ-pierniczki, czyli oczywiście bezglutenowe, bezcukrowe, beznabiałowe i wegańskie (opcja bez miodu). :) 
 

Po co to? Po to, aby każdy z Was mógł je spróbować – niezależnie od rodzaju diety, którą stosuje. ;) Pasują też świetnie pod dietę paleo ze zbożami, o której więcej piszę w ebooku. 

Także przepis dla wszystkich! Spróbujcie jeszcze przed Świętami. :)

Składniki:

  • 4 łyżki oleju kokosowego 
  • 3-5 łyżek miodu / słodu lub 3-4 garści namoczonych zblendowanych daktyli
  • 2,5 szklanki mąki: 1,5 szkl. mąki gryczanej + 0,5 szkl. mąki ryżowej + 0,5 szkl. mąki z ziemniaczanej/kukurydzianej/kokosowej
  • 2 łyżeczki imbiru mielonego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • szczypta soli i pieprzu
Bez-pierniczki
Bez-pierniczki

Przygotowanie:

  1. Rozgrzać piekarnik do 180st. C.
  2. Przygotować dwie duże blachy i papier do pieczenia.
  3. Olej kokosowy zmiksować z miodem/daktylami, dodawać przyprawy.
  4. Mieszać miksturę drewnianą łyżką, dodawać powoli mąki. Mieszać. Jak masa zrobi się bardzo gęsta – użyć rąk do wyrobienia ciasta. Tutaj koniecznie trzeba wyczuć, czy ciasto jest odpowiednio lepkie – nie za suche, nie za mokre. W razie potrzeby – dosypać troszkę mąki gryczanej lub dodać odrobinkę (ostrożnie) wody.
  5. Uformować dwie kule.
  6. Wałkować ciasto na cienko (można użyć do tego 2 arkuszy papieru do pieczenia i wałkować ciasto, które znajduje się pomiędzy nimi aby nie przywierało).
  7. Wycinać ciastka i przekładać na blaszkę wyłożoną papierem.
  8. Piec około 11 minut do momentu zarumienienia. Wystudzić. :)
 

Smacznego! ♥

Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Posiłki potreningowe – przepisy

Posiłki potreningowe – przepisy

Jesteś biegaczem? Trenujesz wytrzymałościowo / eksplozywnie / interwałowo? Zapomnij o tym, że po treningu liczy się „tylko białko”. Jeśli chcesz się właściwie regenerować to węglowodany muszą wieść prym, zwłaszcza w pierwszym posiłku po treningu. Decyduje o tym prosty mechanizm – glikogen, czyli węglowodany upakowane w […]

Żywienie okołotreningowe

Żywienie okołotreningowe

Każda dyscyplina sportowa rządzi się swoimi prawami, które przede wszystkim odnoszą się do jej zasad, ale tym, do czego kolejno powinniśmy przywiązywać uwagę to odżywianie, zwłaszcza okołotreningowe. Dieta biegacza, kolarza czy triathlonisty tak, jak każdego innego sportowca, nigdy nie powinna być mylona z dietą „tradycyjną”. […]



2 thoughts on “Nie będziesz musiał rezygnować ze zdrowej diety, jeśli zrobisz te BEZ-pierniczki. ♥”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *