5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz

5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz

 

Woda z cytryną!

 

Jeden z najstarszych i najpopularniejszych „nawyków”, które kojarzą nam się ze zdrowym rozpoczęciem dnia, dobrym nawykiem, który wspomaga nasze cele żywieniowe. :) I prawidłowo! Dzisiaj o tym, dlaczego warto pić rano wodę z cytryną. :)





Dla jasności, o co chodzi ->

Przepis:

  • Woda – średniozmineralizowana: 0,5L
  • Cytryna – cała

Wycisnąć cytrynę do wody, wymieszać.



A teraz! – 5 głównych zalet: 



1. Nawodnienie


Pół litra po przebudzeniu pite powoli /nie jednym chlustem ;) / uzupełnia płyny i nawadnia nasze komórki.

Wszystkie procesy metaboliczne, które zachodzą w naszym organizmie odbywają się w środowisku wodnym, a i my w 60%+ składamy się z wody. Podstawa, ale jakże istotna! :)

Jeśli zdarza się, że boli Cię głowa – wypij szklankę-dwie wody z cytryną. W większości przypadków* u zdrowych osób bóle głowy wynikają z odwodnienia organizmu. 



2. Pobudzenie układu pokarmowego i zakwaszenie żołądka



Dodatek cytryny powoduje, że ślinianki się zaciskają wydzielając ślinę, której składnikiem jest enzym trawiący już w jamie ustnej. Picie wody z cytryną zakwasza lekko żołądek, przez co przygotowuje układ pokarmowy do posiłku. Nasz organizm jest przygotowany do przyjęcia śniadania.

Dla jasności – bez przygotowania też by sobie dał radę. Niemniej to dobry nawyk i pomaga uniknąć niestrawności.

3. Wspomaganie odporności organizmu

Woda średniozmineralizowana plus sok z cytryny będzie nam dostarczała magnez, wapń, cynk i witaminę C oraz inne składniki mineralne. Jeśli pijecie kawę – zredukuje to straty magnezu i cynku, które to pociąga, a witamina C plus cynk będzie wspomagać odporność organizmu

Latająca cytryna
Latająca cytryna

 

4. Dobry nawyk od rana prognozuje dobre nawyki w ciągu dnia



Jak wyżej – jeśli codziennie rano uskuteczniasz dobre nawyki – jest dużo bardziej prawdopodobne, że Twoje wybory żywieniowe w ciągu dnia będą lepsze niż gorsze. Taka szklanka wody z cytryną nastawia nas pozytywnie do dbania o swoje zdrowie. :) 

5. Wspomaga pracę dalszych odcinków jelita grubego – przyspiesza wydalanie zbędnych produktów przemiany materii

Codzienna „dwójka” z rana to najlepsza oznaka, że układ pokarmowy ma się dobrze. Nawodnienie + pobudzenie układ pokarmowego + błonnik / pektyny / z cytryny pomagają odwiedzać toaletę regularnie. :)







Efekty „detoksykacji”, o których się pisze na wielu stronkach to dosyć skomplikowany temat. Picie soku z cytryny ułatwia oczyszczanie organizmu, ale główną jego zaletą jest to, że dostarczamy porcji antyoksydantów z rana i pomaga nam to w lepszych wyborach żywieniowych. Powinniśmy zdać sobie sprawę z tego, że NIC nie działa na „detoks” tak dobrze, jak eliminacja szkodliwych substancji, które przyjmujemy z pokarmem i które „wcieramy/wchłaniamy” przez skórę z kremami/pastą do zębów i środkami czystości.

A teraz odwiedź post, w którym piszę o tym, co jest NAJWAŻNIEJSZE w Twojej diecie – podstawy podstaw w pigułce. :) – Kliknij tutaj

*moja obserwacja. Po prostu spróbuj. ;)

Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Posiłki potreningowe – przepisy

Posiłki potreningowe – przepisy

Jesteś biegaczem? Trenujesz wytrzymałościowo / eksplozywnie / interwałowo? Zapomnij o tym, że po treningu liczy się „tylko białko”. Jeśli chcesz się właściwie regenerować to węglowodany muszą wieść prym, zwłaszcza w pierwszym posiłku po treningu. Decyduje o tym prosty mechanizm – glikogen, czyli węglowodany upakowane w […]

Zimny ryż ma 2 razy mniej kalorii – 100% technika korzystania ze skrobi opornej?

Zimny ryż ma 2 razy mniej kalorii – 100% technika korzystania ze skrobi opornej?

To nie tytułowa ściema! Ugotowany ryż, zostawiony na noc w lodówce może mieć mniej o 50, a nawet do 60% kalorii niż świeżo ugotowany*. To, co tutaj jest jednak składnikiem kluczowym to olej kokosowy w ilości niewielkiej – około 3g na 100g ryżu. Luzik, nie […]



16 thoughts on “5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *