Dieta prawdziwego faceta! A jak bardzo męski jesteś Ty?

Dieta prawdziwego faceta! A jak bardzo męski jesteś Ty?

Temat jest dobry i trochę podśmiewam się pisząc tytuł. No, ale – co trzeba, to trzeba.

Pora rozprawić się z tematem diety prawdziwego faceta!

Buzujący testosteron, mięśnie oblane potem po treningu i zapach prawdziwego (nie sztucznego!) mężczyzny. To jest to, czego każdy potrzebuje, aby czuć się MĘSKO.



Męskie jest też jedzenie – boczuś oblany tłuszczem, hamburger, kebsik, pizza i piwo. No, czasami jakaś wódeczka i chipsy, a co tam. JAK inaczej żyć? Męskie jedzenie to męskie jedzenie! 



Warzywka, sałateczki, owocki i dietki są dla kobiet, a kiełbasa w bułce z keczupem i plasterkiem ogórka kiszonego – dla faceta.

Yyyy…facetowi w końcu rośnie brzuchol i powolutku (a jeśli bierze za dużo teścia to szybciej) powiększają się gruczoły piersiowe. Oooops. A przecież dieta…taka męska. :(



Poważnie. Przypadek jest częsty i często biedny mężczyzna, po męskiej diecie chce przejść na…dietę. Męskie otoczenie wywiera jednak męską presję jedzenia męskiego żarcia.

Bo jak to, ziomek, co to za sałateczka*????!!!!11

Te, pacz co on je!!! – odzywa się mężczyzna numer 1 do mężczyzny numer 2 przegryzając zapiekankę z majo i keczupem.

*”sałateczka” oczywiście powinna mieć tyle energii, ile facet potrzebuje. Nie mówię tu o paru liściach sałaty z jajkiem i ‚dipem’ z jogurtu. Konkret, ale zdrowy i z zielonym dodatkiem.

[spacer color=”264C84″ icon=”fa-asterisk”]

Typowa męska dieta
Typowa męska dieta

Najczęstszy obraz faceta na „męskiej diecie” jest następujący:

  • Nadwaga do otyłości, chyba, że jest jeszcze młody i prężny, wtedy dosyć łatwo mu wszystko spalić (ale do czasu, chyba, że to super ektomorfik)


  • Dodatek sztucznych składników żywności, hormony w słabej jakości mięsie, duża ilość pestycydów, barwniki żywności i nikotyna mogą powodować zaburzenia hormonalne i wpływać na problemy z erekcją u mężczyzn oraz postępującą ginekomastię.
  • Ponad to warto pamiętać, że zawartość składników mineralnych w diecie także ma związek z gorszym libido.

– o tłuszczach trans znajdziemy tyle badań mówiących o ich szkodliwym wpływie na zdrowie – każdego – że szkoda marnować czasu na potwierdzanie ich szkodliwości.

  • Zmniejszona sprawność. Zarówno ze względu na niski poziom energii / w stosunku do wysokoodżywczej diety/ i ociężałość.


  • Lenistwo, znużenie – skutek diety obfitującej w cukier i tłuste, smażone jedzenie


  • Problemy ze snem – dalej, słaba dieta, jedzenie męskiego jedzenia po nocach i słabe trawienie


  • Problemy zdrowotne – zaburzony profil lipidowy, cukrzyca, nadciśnienie tętnicze



Nie ukrywajmy – to nie jest dbanie o siebie.

Fajny szczęśliwy facet
Fajny szczęśliwy facet

Czy niedbanie o siebie jest męskie? :) Nie sądzę.



Teraz dieta niskoprzetworzona, czyli facet o siebie dba. Jest jego opiekunem i chroni swój organizm jak prawdziwy mężczyzna, bo ma do tego siłę i energię witalną – no i w końcu chce to pokazać. :)

  • Organizm oczyszcza się efektywnie z toksyn i zanieczyszczeń – po pierwsze mamy sporo antyoksydantów, które te toksyny i uszkodzenia „kasują” i unieczynniają


  • Organizm wraca i zachowuje równowagę, nie jest przeciążony


  • Układ hormonalny przez lata zachowuje odpowiednią do wieku czynność. Testosteron jak i cała gospodarka hormonalna działa jak powinna. Jest libido, jest zarost i nie ma „piwnego brzuszka”.


  • Jest lepsza regeneracja mięśniowa i dużo łatwiejsze utrzymywanie i przybieranie tkanki mięśniowej.


  • Mężczyzna ma więcej energii i nie łapią go ataki złości, i żarłoczności na produkty, które powodują problemy zdrowotne.


  • Ma lepszą odporność!


  • Naturalnie oczyszczony organizm ma zdrowy apetyt i przeważnie na te składniki, które potrzebuje – czyli niskoprzetworzoną żywność. Raz na jakiś czas – spoko (i nie ma w tym nic tragicznie złego, luzik), ale na ogół facet ma ochotę jeść – uwaga, jak to mówią – „clean”, czyli czysto.

Ja nazwę to dzisiaj ♥ PowerMęską dietą. ♥ 

  • Facet zachowuje sprawność bo zdrowa dieta wyzwala energię do tego, aby się ruszać i przychodzi to znacznie naturalniej.


  • Realizując zbilansowaną dietę automatycznie mężczyzna dba o siebie i swoją partnerkę  – inwestując zdrowie swoje i potomka na przyszłość.


Pytanie:



Czy model faceta numer dwa, który – tak – je warzywka, je mięso (ale nie musi), je kasze czy ryże – jest niemęski? Czy pierwszy model brzmi jak przepis na sukces? 

Facet i warzywa
Facet i warzywa



I don’t think so.

Oszczędzę Wam zdjęć mężczyzny po latach tak zwanej „męskiej diety” w porównaniu do tej…”zdrowej diety”.

[spacer color=”264C84″ icon=”fa-puzzle-piece”]

Pojęcie „męskiej diety” jest tak błędnie interpretowane, że warto pójść dalej i myśleć o tym, co zyskujemy, a co tracimy stosując taki schemat żywienia. 



Wracając do mężczyzny zagryzającego zapieksa na „męskiej diecie” podśmiewającego się z kolegi w coraz lepszej kondycji, który zmienił męską dietę na PowerMęską dietę – Kto z kogo powinien się śmiać? :)



A no właśnie.

Każdy wybiera jak chce, ale warto znać konsekwencje. Im lepiej się żywisz, tym łatwiej Ci to przychodzi. Dystans do tego także.



Ps.: Wiedziałeś, że zimny ryż ma o połowę mniej kalorii


Badanka:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3389568/
http://www.news-medical.net/health/Obesity-and-Hormones.aspx
Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Posiłki potreningowe – przepisy

Posiłki potreningowe – przepisy

Jesteś biegaczem? Trenujesz wytrzymałościowo / eksplozywnie / interwałowo? Zapomnij o tym, że po treningu liczy się „tylko białko”. Jeśli chcesz się właściwie regenerować to węglowodany muszą wieść prym, zwłaszcza w pierwszym posiłku po treningu. Decyduje o tym prosty mechanizm – glikogen, czyli węglowodany upakowane w […]

5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz

5 zalet z porannego nawyku picia wody z cytryną, których nie znasz

  Woda z cytryną!   Jeden z najstarszych i najpopularniejszych „nawyków”, które kojarzą nam się ze zdrowym rozpoczęciem dnia, dobrym nawykiem, który wspomaga nasze cele żywieniowe. :) I prawidłowo! Dzisiaj o tym, dlaczego warto pić rano wodę z cytryną. :) Dla jasności, o co chodzi […]



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *