Najlepsze źródła węglowodanów

Najlepsze źródła węglowodanów

O węglowodanach po treningu było już sporo, ale dzisiaj konkrety



Co jest warte uwagi jako źródło węglowodanów w diecie sportowca?
Co dobrze zjeść po treningu?

Źródła węglowodanów w diecie sportowca

  • Ryż – może być zarówno brązowy jak i długoziarnisty. Po treningu sprawdzi się świetnie nawet ten trochę bardziej przetworzony – wafle ryżowe? Płatki z ryżu? – JASNE!


  • Kasza jaglana – okołotreningowo mogą być nawet i płatki, które wystarczy zalać ciepłą wodą


  • Owoce – oczywisty dodatek do powyższych i poniższych, ale także solo – wspaniałe źródło węglowodanów, składników mineralnych (potas, magnez, wapń), które zużywasz podczas treningu. Świeże będą miały więcej witamin, suszone (uwielbiasz daktyle?) – będą bogatszym źródłem węgli w mniejszej objętości. 


  • Płatki owsiane – świetne źródło węglowodanów, najlepiej stosowane zamiennie z innymi. Każdy je zna. :) Można korzystać ze zwykłych, górskich i błyskawicznych. Ugotowane – lepiej strawne i bardziej polecane.


  • Quinoa – dosyć rzadkie, ale ciekawe urozmaicenie. Bogata także w dobrej jakości białko, ciekawa w smaku, w różnych kolorach. Polecam!


  • Amarantus – zarówno ten gotowany, prażony jak i popping – fajne źródło węgli, najwięcej wśród pseudozbóż aminokwasów i neutralny smak.


  • Tapioka z manioku – w moim odczuciu, bardziej ciekawostka niż codzienne źródło węgli – dosyć nietypowa konsystencja utrudnia konkretne podładowanie węglowodanowe. Charakterystyczne kuleczki, które stały się popularne główne dzięki modzie na tzw. Bubble tea. 


  • Kasza gryczana – nie jest to najszybsze źródło węgli ze względu na wysoką zawartość nierozpuszczalnego błonnika, ale jest super składnikiem urozmaiconej diety. Pamiętajcie, że niezależnie od źródła – węglowodany trafiają tam, gdzie mają. Niemniej, o źródła trzeba dbać!

 

*klikajcie w podlinkowane wyrazy – tam znajdziecie inne artykuły rozwijające temat!

Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Posiłki potreningowe – przepisy

Posiłki potreningowe – przepisy

Jesteś biegaczem? Trenujesz wytrzymałościowo / eksplozywnie / interwałowo? Zapomnij o tym, że po treningu liczy się „tylko białko”. Jeśli chcesz się właściwie regenerować to węglowodany muszą wieść prym, zwłaszcza w pierwszym posiłku po treningu. Decyduje o tym prosty mechanizm – glikogen, czyli węglowodany upakowane w […]

[KONKURS] – Powiedz mi, co byś ze sobą zabrał… i wygraj Książkę kulinarną dla aktywnych. Waga startowa.

[KONKURS] – Powiedz mi, co byś ze sobą zabrał… i wygraj Książkę kulinarną dla aktywnych. Waga startowa.

Uwaga, uwaga! :) Jesteś sportowcem i każdego dnia patrzysz na swoje otoczenie z punktu widzenia osoby aktywnej – prawopodobnie jako biegacz, dostrzegasz bardziej leśne ścieżki czy długie odcinki, które nie są zaburzone przez kolejne światła, masz coraz więcej znajomych biegaczy; jako kolarz wiesz, gdzie najlepiej […]



7 thoughts on “Najlepsze źródła węglowodanów”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *