Najlepsze źródła węglowodanów

Najlepsze źródła węglowodanów

O węglowodanach po treningu było już sporo, ale dzisiaj konkrety



Co jest warte uwagi jako źródło węglowodanów w diecie sportowca?
Co dobrze zjeść po treningu?

Źródła węglowodanów w diecie sportowca

  • Ryż – może być zarówno brązowy jak i długoziarnisty. Po treningu sprawdzi się świetnie nawet ten trochę bardziej przetworzony – wafle ryżowe? Płatki z ryżu? – JASNE!


  • Kasza jaglana – okołotreningowo mogą być nawet i płatki, które wystarczy zalać ciepłą wodą


  • Owoce – oczywisty dodatek do powyższych i poniższych, ale także solo – wspaniałe źródło węglowodanów, składników mineralnych (potas, magnez, wapń), które zużywasz podczas treningu. Świeże będą miały więcej witamin, suszone (uwielbiasz daktyle?) – będą bogatszym źródłem węgli w mniejszej objętości. 


  • Płatki owsiane – świetne źródło węglowodanów, najlepiej stosowane zamiennie z innymi. Każdy je zna. :) Można korzystać ze zwykłych, górskich i błyskawicznych. Ugotowane – lepiej strawne i bardziej polecane.


  • Quinoa – dosyć rzadkie, ale ciekawe urozmaicenie. Bogata także w dobrej jakości białko, ciekawa w smaku, w różnych kolorach. Polecam!


  • Amarantus – zarówno ten gotowany, prażony jak i popping – fajne źródło węgli, najwięcej wśród pseudozbóż aminokwasów i neutralny smak.


  • Tapioka z manioku – w moim odczuciu, bardziej ciekawostka niż codzienne źródło węgli – dosyć nietypowa konsystencja utrudnia konkretne podładowanie węglowodanowe. Charakterystyczne kuleczki, które stały się popularne główne dzięki modzie na tzw. Bubble tea. 


  • Kasza gryczana – nie jest to najszybsze źródło węgli ze względu na wysoką zawartość nierozpuszczalnego błonnika, ale jest super składnikiem urozmaiconej diety. Pamiętajcie, że niezależnie od źródła – węglowodany trafiają tam, gdzie mają. Niemniej, o źródła trzeba dbać!

 

*klikajcie w podlinkowane wyrazy – tam znajdziecie inne artykuły rozwijające temat!

Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Posiłki potreningowe – przepisy

Posiłki potreningowe – przepisy

Jesteś biegaczem? Trenujesz wytrzymałościowo / eksplozywnie / interwałowo? Zapomnij o tym, że po treningu liczy się „tylko białko”. Jeśli chcesz się właściwie regenerować to węglowodany muszą wieść prym, zwłaszcza w pierwszym posiłku po treningu. Decyduje o tym prosty mechanizm – glikogen, czyli węglowodany upakowane w […]

Żywienie okołotreningowe

Żywienie okołotreningowe

Każda dyscyplina sportowa rządzi się swoimi prawami, które przede wszystkim odnoszą się do jej zasad, ale tym, do czego kolejno powinniśmy przywiązywać uwagę to odżywianie, zwłaszcza okołotreningowe. Dieta biegacza, kolarza czy triathlonisty tak, jak każdego innego sportowca, nigdy nie powinna być mylona z dietą „tradycyjną”. […]



7 thoughts on “Najlepsze źródła węglowodanów”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *