Śniadanie sportowca – jajka z bananem i quinoa

Śniadanie sportowca – jajka z bananem i quinoa
Jajecznica quinoa
Jajecznica quinoa

 

Jeśli pamiętasz przepisy, które wstawiałam rok temu – pewnie i ten Cię nie zdziwi.

Jednym z najbardziej odżywczych wyborów na syte i zdrowe śniadanie są oczywiście pełne cholesterolu jajka. Aby dopełnić je węglowodanami warto będzie wrzucić do nich ryż / komosę / kaszę jaglaną. Trochę słodyczy – to sezonowe lub „bazowe” owoce (banany, które stanowić mogą bazę jaglanek, smoothies, posiłków okołotreningowych)

– dadzą nam ciekawe połączenia smakowe. ;)

Gotowy na śniadanie, które zmieni Twój sposób patrzenia na jajka?

Składniki:

  • 2-4 jajka
  • 3-6 łyżek komosy ryżowej (u mnie ciemna)
  • banan
  • masło klarowane / olej kokosowy – łyżeczka-łyżka

Sposób przygotowania:

Komosę ugotuj. Pokrojonego banana wymieszaj z 2 jajkami i 2 białkami jaj. Tłuszcz rozgrzej na patelni; wylej masę. Podsmażaj chwilę. Przełóż na talerz i polej pozostałymi żółtkami.

 

[spacer color=”264C84″ icon=”fa-cutlery”]

Syte, dające sporo energii, dostarczające wszystkich niezbędnych aminokwasów, witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, składników mineralnych.

Nie obciążające układu pokarmowego.

Tłuszcz, który znajduje się w często pomijanych żółtkach, jest nie tylko bardzo dobrze tolerowany przez większość osób, ale mimo węglowodanowego dodatku (komosy i banana) zapobiegnie szybkiemu skokowi cukru we krwi – to z kolei będzie wpływało na regulację apetytu i „rzutu” insuliny.

 

 

 

*możesz zblendować

Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Posiłki potreningowe – przepisy

Posiłki potreningowe – przepisy

Jesteś biegaczem? Trenujesz wytrzymałościowo / eksplozywnie / interwałowo? Zapomnij o tym, że po treningu liczy się „tylko białko”. Jeśli chcesz się właściwie regenerować to węglowodany muszą wieść prym, zwłaszcza w pierwszym posiłku po treningu. Decyduje o tym prosty mechanizm – glikogen, czyli węglowodany upakowane w […]

Żywienie okołotreningowe

Żywienie okołotreningowe

Każda dyscyplina sportowa rządzi się swoimi prawami, które przede wszystkim odnoszą się do jej zasad, ale tym, do czego kolejno powinniśmy przywiązywać uwagę to odżywianie, zwłaszcza okołotreningowe. Dieta biegacza, kolarza czy triathlonisty tak, jak każdego innego sportowca, nigdy nie powinna być mylona z dietą „tradycyjną”. […]



2 thoughts on “Śniadanie sportowca – jajka z bananem i quinoa”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *