Śniadanie sportowca – jajka z bananem i quinoa

Śniadanie sportowca – jajka z bananem i quinoa
Jajecznica quinoa
Jajecznica quinoa

 

Jeśli pamiętasz przepisy, które wstawiałam rok temu – pewnie i ten Cię nie zdziwi.

Jednym z najbardziej odżywczych wyborów na syte i zdrowe śniadanie są oczywiście pełne cholesterolu jajka. Aby dopełnić je węglowodanami warto będzie wrzucić do nich ryż / komosę / kaszę jaglaną. Trochę słodyczy – to sezonowe lub „bazowe” owoce (banany, które stanowić mogą bazę jaglanek, smoothies, posiłków okołotreningowych)

– dadzą nam ciekawe połączenia smakowe. ;)

Gotowy na śniadanie, które zmieni Twój sposób patrzenia na jajka?

Składniki:

  • 2-4 jajka
  • 3-6 łyżek komosy ryżowej (u mnie ciemna)
  • banan
  • masło klarowane / olej kokosowy – łyżeczka-łyżka

Sposób przygotowania:

Komosę ugotuj. Pokrojonego banana wymieszaj z 2 jajkami i 2 białkami jaj. Tłuszcz rozgrzej na patelni; wylej masę. Podsmażaj chwilę. Przełóż na talerz i polej pozostałymi żółtkami.

 

[spacer color=”264C84″ icon=”fa-cutlery”]

Syte, dające sporo energii, dostarczające wszystkich niezbędnych aminokwasów, witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, składników mineralnych.

Nie obciążające układu pokarmowego.

Tłuszcz, który znajduje się w często pomijanych żółtkach, jest nie tylko bardzo dobrze tolerowany przez większość osób, ale mimo węglowodanowego dodatku (komosy i banana) zapobiegnie szybkiemu skokowi cukru we krwi – to z kolei będzie wpływało na regulację apetytu i „rzutu” insuliny.

 

 

 

*możesz zblendować

Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Posiłki potreningowe – przepisy

Posiłki potreningowe – przepisy

Jesteś biegaczem? Trenujesz wytrzymałościowo / eksplozywnie / interwałowo? Zapomnij o tym, że po treningu liczy się „tylko białko”. Jeśli chcesz się właściwie regenerować to węglowodany muszą wieść prym, zwłaszcza w pierwszym posiłku po treningu. Decyduje o tym prosty mechanizm – glikogen, czyli węglowodany upakowane w […]

[KONKURS] – Powiedz mi, co byś ze sobą zabrał… i wygraj Książkę kulinarną dla aktywnych. Waga startowa.

[KONKURS] – Powiedz mi, co byś ze sobą zabrał… i wygraj Książkę kulinarną dla aktywnych. Waga startowa.

Uwaga, uwaga! :) Jesteś sportowcem i każdego dnia patrzysz na swoje otoczenie z punktu widzenia osoby aktywnej – prawopodobnie jako biegacz, dostrzegasz bardziej leśne ścieżki czy długie odcinki, które nie są zaburzone przez kolejne światła, masz coraz więcej znajomych biegaczy; jako kolarz wiesz, gdzie najlepiej […]



2 thoughts on “Śniadanie sportowca – jajka z bananem i quinoa”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *