Wątróbka z jabłkiem i cebulą – najprościej, najszybciej i bardzo zdrowo

Wątróbka z jabłkiem i cebulą – najprościej, najszybciej i bardzo zdrowo
O wątróbce pisałam już w jednym z pierwszych postów ma blogu. Jest jedną z najbardziej odżywczych części, jeśli wybieramy drób.

Sto gram wątróbki drobiowej to 9,5mg żelaza.
Żelazo stanowi składnik hemoglobiny i mioglobiny – obie ważne dla sportowców.

Jak wiemy hemoglobina-> transport tlenu we krwi, mioglobina-> magazyny tlenu w mięśniach.

Tlen = energia. Energia = dobry wynik (kliknij tutaj po więcej energii!)
 
Dzisiaj krótko o tym, jak ją przygotować w najprostszy / i najsmaczniejszy / sposób. 

 
Wątróbka z cebulą i jabłkiem
 
  • 300g wątróbki
  • dwie cebule pokrojone w kostkę/pióra
  • jabłko – w plasterki poprzekrawane na pół
  • pieprz, sól, natka pietruszki/majeranek
 
Przygotowanie:
 
Pokroić wątróbkę na średniej wielkości kawałki – 4-5 cm. Rozgrzać smalec, wrzucić cebulę i jabłko, i chwilę mieszać. Dodać wątróbkę i krótko smażyć. Dodać pieprz, sól, natkę pietruszki.
 
No i gotowe. Nie ma tu dużej filozofii. :)
 
Przygotowanie wątróbki można zaliczyć do bardzo szybkich obiadów
 
Jako dodatek polecam oczywiście buraki i kapustę kiszoną. Jako węglowodanowy dodatek świetnie sprawdzą się po prostu ziemniaki. 
 
Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Posiłki potreningowe – przepisy

Posiłki potreningowe – przepisy

Jesteś biegaczem? Trenujesz wytrzymałościowo / eksplozywnie / interwałowo? Zapomnij o tym, że po treningu liczy się „tylko białko”. Jeśli chcesz się właściwie regenerować to węglowodany muszą wieść prym, zwłaszcza w pierwszym posiłku po treningu. Decyduje o tym prosty mechanizm – glikogen, czyli węglowodany upakowane w […]

Żywienie okołotreningowe

Żywienie okołotreningowe

Każda dyscyplina sportowa rządzi się swoimi prawami, które przede wszystkim odnoszą się do jej zasad, ale tym, do czego kolejno powinniśmy przywiązywać uwagę to odżywianie, zwłaszcza okołotreningowe. Dieta biegacza, kolarza czy triathlonisty tak, jak każdego innego sportowca, nigdy nie powinna być mylona z dietą „tradycyjną”. […]



5 thoughts on “Wątróbka z jabłkiem i cebulą – najprościej, najszybciej i bardzo zdrowo”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *