Typowa dieta, brak efektów, podstawowe błędy.

Typowa dieta, brak efektów, podstawowe błędy.
  •         I.            Musli z jogurtem naturalnym
  •       II.            Kurczak z ryżem i brokułami
  •     III.            Serek wiejski z pomidorem i kromką chleba razowego

– tak bardzo często wyglądają jadłospisy osób, które krążą od jednego do drugiego dietetyka. 
Co jest w nich nie tak?
 
Wydają się takie zdrowe – widać,  ze jedzenia jest mniej, teoretycznie są 4 czy 5 posiłków (tutaj czytaj o micie na ten temat) itd. itd….
i właśnie w tym momencie chcę złapać Cię na błędnym przekonaniu, że odchudzanie = jedzenie mało. Jeśli tak jest – nie jest to dobrze zapowiadająca się redukcja.
Dlaczego taka dieta może nie działać?
  •      Są zbyt niskokaloryczne – spowalniają metabolizm – pozbawiają Cię energii, więc nie masz ochoty ćwiczyć
  •        Nie hamują apetytu, przez co nawet jeśli uda nam się utrzymać ryżowo-brokułowy reżim – w weekend, pod koniec tygodnia, miesiąca czy przy innej okazji rzucimy się na jedzenie.  – Zwykle słodkie, tłuste i wysokokaloryczne.
  •         Są często niesycące lub dają złudne uczucie sytości, ale na krótki okres czasu – posiłki nie zatysfakcjonują.
  •         Dostarczają niewiele witamin i składników mineralnych
  •         Są niedoborowe szczególnie w witaminę D, B12, żelazo
  •         Stosowane są często z coraz większą ilością bardzo intensywnych treningów (jeśli jeszcze jest na nie energia lub ćwiczy się mimo jej braku)
  • Często prowadzą do dysbiozy jelit – poprzez zaburzenie mikroflory, której brakuje składników odżywczych i substancji prebiotycznych.
  • Pojawiają się zaburzenia hormonalne, co wiele kobiet obserwuje zmianami w cyklu miesięcznym

Dlaczego jedząc coraz więcej błonnika, szczególnie tego z pełnoziarnistych zbóż, nadal masz problemy z układem pokarmowym, czujesz dyskomfort?
      – Dlatego, że wyekstrahowany błonnik nierozpuszczalny (np. otręby) szkodzi mechanicznie jelitom (pisałam o tym tu) i zmniejsza przyswajalność składników mineralnych.
Świat zwariował. Chcemy udoskonalać naturę, której nie da się na siłę naprawić.
Pierwszymi z brzegu przykładami będą przetworzone chude jogurty dostarczające śmiesznie niskich ilości kalorii, które nie dają uczucia sytości a powodują wzrost poziomu insuliny; jajka, które wiele osób spożywa bez żółtek są pozbawione tego, co w jajku jest najcenniejsze.
 
To samo dotyczy np. owoców w skórkach – pomijam kwestię opryskową i to, co może się na skórce gromadzić – jeśli jemy obrany owoc, pomijamy substancje, które pomagają nam go przyswajać i rozkładać – enzymy, kwasy organiczne i inne czynne substancje będące jego składnikami.
Dieta zwykle jest bardzo wiele wątpliwości.
  • Jedz naturalne produkty – nie udoskonalisz na siłę natury wybierając z niej to, co chcesz a resztę odrzucając!
  • Jedz mięso, ale nie tylko mięśnie – także podroby.
  • Jedz jajka, ale nie tylko białka – tylko normalne całe jaja.
  • Jedz warzywa i owoce – ale nie przetwarzaj ich na ketchupy i dżemy.
  • Jedz nawet i ziemniaki – a nie frytki czy chipsy.
  • Jedz orzechy i nasiona, smlec i olej kokosowy– ale nie jedz roślinnych margaryn i innych wysokoprzetworzonych tłuszczów o niewiadomym pochodzeniu z utlenionymi niezbędnymi nienasyconymi kwasami tłuszczowymi!
  • Jedz buraki i owoce – a wyklucz cukier.
Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Żywienie okołotreningowe

Żywienie okołotreningowe

Każda dyscyplina sportowa rządzi się swoimi prawami, które przede wszystkim odnoszą się do jej zasad, ale tym, do czego kolejno powinniśmy przywiązywać uwagę to odżywianie, zwłaszcza okołotreningowe. Dieta biegacza, kolarza czy triathlonisty tak, jak każdego innego sportowca, nigdy nie powinna być mylona z dietą „tradycyjną”. […]

JAK mogą szkodzić Tobie PEŁNOZIARNISTE ZBOŻA?

JAK mogą szkodzić Tobie PEŁNOZIARNISTE ZBOŻA?

Chociażby Scott Jurek czy Novak Djokovic mówią o tym, że bez zbóż glutenowych jest im LŻEJ, SYPIAJĄ (i regenerują) się lepiej i mają więcej ENERGII. Po części jest to możliwe, bo teoretycznie i w praktyce dostarczają jej więcej – wspartą większą dawką składników mineralych i witamin, które […]



4 thoughts on “Typowa dieta, brak efektów, podstawowe błędy.”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *