Co obniża tempo Twojego metabolizmu?

Co obniża tempo Twojego metabolizmu?
  • Permanentny STRES, w różnej formie – i fizyczny, i psychiczny.
  •  Bardzo duża ilość ćwiczeń i treningów, niewspartych odpowiednią dietą – te, które są nią wsparte także.

– Objawy tego procesu to przede wszystkim „przyzwyczajenie” organizmu do danego obciążenia treningowego – inaczej – wytrenowanie; Warto zauważyć, że jest to bardzo korzystna z punktu widzenia ewolucyjnego cecha. Organizm zmniejsza wydatek energetyczny przy kosztownym wysiłku – zmniejsza zatem koszt, więc „opłaty” mogą być mniejsze.

Jeśli łączysz to z kolejnymi błędami – tylko pogarszasz drastycznie swoją sytuację.

  • Zbyt niska podaż kalorii

– to samo, super mechanizm ewolucyjny. Z pewnością niejednokrotnie o tym czytaliście. TUTAJ napisałam jeden z najlepszych postów na blogu dotyczące tego problemu.

  • Zapominanie o posiłku PO treningu – szczególnie to celowe, żeby „nie nadrobić”. To nie jest droga do straty tkanki tłuszczowej czy poprawy kompozycji ciała w kierunku wzmocnienia mięśni!
  •  Zbyt mało węglowodanów – Tarczyca potrzebuje ich do działania. Węglowodany po treningu wpływają na zmniejszenie stężenia kortyzolu we krwi.
  • Niedobór jodu
  • Niskowartościowa dieta – czyli taka, która nie dostarcza witamin i składników odżywczych. Część witamin spełnia funkcję w działaniu enzymów organizmu – bez nich działanie procesów zachodzących w organizmie jest zaburzone.

Wymienione powyżej błędy powodują wzrost i utrzymywanie kortyzolu na wysokim poziomie. Jeśli stresu jest wiele, a Ty śpisz za mało i jesz niewłaściwie – możesz mieć problem z regulacją przemian metabolicznych.

  • Alkohol – tragicznie spowalnia metabolizm, nawet o 30% (klik)

 

Długotrwale wysoki poziom kortyzolu wpływa na hamowanie wykorzystywania tkanki tłuszczowej jako energii, zaburzenia snu i niestety sprzyja insulinooporności.

Absurdalnie, wcale nie musimy się obżerać, żeby mieć miażdżycę czy cukrzycę – wystarczy zapominać o odpoczynku. Tak samo możemy zwiększać u siebie tendencję do odkładania tkanki tłuszczowej.

Osoby o wyższym BMI często wcale nie mają niskiego tempa przemian metabolicznych – dotyczy to jednak tych, którzy są całe życie na diecie, którzy testują na sobie wszelkie diety cud i nie dają sobie odpocząć. Mogą to być równie dobrze szczupłe osoby, które ograniczają jedzenie na co dzień i jako podstawową dietę stosują taką o kaloryczności mniejszej niż 1500.

 

Relaksujcie się dzisiaj! 

Lubisz to? Podziel sie z innymi:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

Related Posts

Żywienie okołotreningowe

Żywienie okołotreningowe

Każda dyscyplina sportowa rządzi się swoimi prawami, które przede wszystkim odnoszą się do jej zasad, ale tym, do czego kolejno powinniśmy przywiązywać uwagę to odżywianie, zwłaszcza okołotreningowe. Dieta biegacza, kolarza czy triathlonisty tak, jak każdego innego sportowca, nigdy nie powinna być mylona z dietą „tradycyjną”. […]

Dieta przestała działać – dlaczego już nie chudniesz?

Dieta przestała działać – dlaczego już nie chudniesz?

Przechodzisz „na dietę” – to znaczy zaczynasz odżywiać się w jakiś konkretny sposób – najczęściej chcąc się odchudzić początkowo ucinasz połowę tego, co jesz (tzw. dieta MŻ <- o tym, dlaczego jest kiepskim pomysłem), wykluczasz kolację lub eliminujesz jedne a włączasz inne produkty. Ograniczasz kalorie / węgle […]



3 thoughts on “Co obniża tempo Twojego metabolizmu?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *